zezwalająca na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Na podstawie art. 104 i art. 107 § 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.), art. 7 ust. 1 pkt 2 i ust. 6 oraz art. 9 ust. 1, ust. 1aa, ust. 1b i ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 ze zm.), Uchwały nr LXXI/516/2023 Rady Gminy Szczytno z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, uchwały nr LXXV/550/2023 Rady Gminy Szczytno z dnia 24 sierpnia 2023r. w sprawie zmiany Uchwały Nr LXXI/516/2023 Rady Gminy Szczytno z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Szczytno, po rozpatrzeniu wniosku o wydanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, z terenu gminy Szczytno złożonego w dniu 28.12.2023 r. przez przedsiębiorcę – Mateusz Kincel Trans, Purda 45, 11-030 Purda
Wójt Gminy Szczytno
1. Zezwala się przedsiębiorcy - Panu Mateuszowi Kincel Trans, Purda 45, 11-030 Purda, NIP 739-398-02-68 na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
2. Termin rozpoczęcia działalności objętej zezwoleniem ustala się na dzień uprawomocnienia się niniejszej decyzji.
3. Przedmiot i obszar działalności objętej zezwoleniem:
a) Przedmiotem objętym zezwoleniem jest: opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
b) Obszarem objętym zezwoleniem jest obszar administracyjny gminy Szczytno.
4. Ustala się wymagania w zakresie jakości usług objętych zezwoleniem:
a) usługi należy wykonywać z zachowaniem najwyższych jakościowo osiągnięć techniki, w szczególności nie powodując zanieczyszczenia środowiska, bez zagrożenia dla zdrowia ludzkiego oraz bez stosowania procesów lub metod, które mogą być szkodliwe dla środowiska,
b) usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości z miejscowości położonych na terenie gminy Szczytno będą prowadzone tylko spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdami,
c) pojazdy Przedsiębiorcy muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 193, poz. 1617),
d) opróżnianie zbiorników bezodpływowych powinno odbywać się w sposób zapobiegający wypływaniu nieczystości ciekłych ze zbiornika w wyniku jego przepełnienia lub niewłaściwego opróżniania, a tym samym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi i wód gruntowych,
e) pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu przedsiębiorcy.
5) Po zakończeniu działalności objętej zezwoleniem należy wykonać następujące zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej:
a) usunąć poprzez odzysk lub unieszkodliwienie wszystkie zanieczyszczenia znajdujące się na terenie nieruchomości, na której będzie prowadzona działalność,
b) umyć oraz dokonać dezynsekcję i dezynfekcję wszystkich pojazdów oraz pomieszczeń służących prowadzonej działalności,
6) Inne wymagania szczególne wynikające z odrębnych przepisów, w tym wymagania dotyczące standardu sanitarnego wykonywania usług, ochrony środowiska i obowiązku prowadzenia odpowiedniej dokumentacji działalności objętej zezwoleniem.
Przedsiębiorca zobowiązany jest przestrzegać przepisów:
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2556),
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587),
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeń i przepisów wykonawczych.
- przestrzegać przepisów sanitarnych.
Powyższe przedsiębiorca realizuje przez:
a. podmiot uprawniony, w zakresie standardu sanitarnego, jest zobowiązany do wykonywania usług w sposób przewidziany zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie - Uchwały Nr XXXVI/255/2017 Rady Gminy Szczytno z dnia 23 czerwca 2017 r, Uchwały nr LXXI/516/2023 Rady Gminy Szczytno z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, uchwały nr LXXV/550/2023 Rady Gminy Szczytno z dnia 24 sierpnia 2023 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr LXXI/516/2023 Rady Gminy Szczytno z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Szczytno,
b. zachowanie wymogów sanitarnych podczas prowadzenia działalności nie powodujących zagrożeń dla zdrowia, życia ludzi lub środowiska oraz usuwania skutków nieprawidłowego prowadzenia działalności na własny koszt,
c. niezwłoczne zgłaszanie do Wójta Gminy Szczytno wszelkich zmian danych określonych w zezwoleniu,
d sporządzania i dostarczania Wójtowi Gminy Szczytno kwartalnych sprawozdań z zakresu prowadzonej działalności.
Sprawozdanie jest przekazywane wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.
Sprawozdanie powinno zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, numer decyzji w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, o ile nie jest zwolniony z obowiązku jej posiadania, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
- informację, za który kwartał i rok sporządzane jest sprawozdanie;
- informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych: ( bytowych, przemysłowych),
- informacje o ilości przekazanych do stacji zlewnej odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych: ( bytowych, przemysłowych) wraz ze wskazaniem nazwy i adresu stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe;
- informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych: ( z obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne, spoza obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne),
- wyjaśnienia dotyczące różnicy między ilością nieczystości ciekłych odebranych z obszaru gminy a ilością tych nieczystości przekazanych do stacji zlewnych, jeżeli występuje taka różnica;
- informacje o liczbie właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe, wraz z wykazem adresów tych nieruchomości;
- datę sporządzenia sprawozdania;
- podpis prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych lub podpis osoby upoważnionej do występowania w jego imieniu na podstawie pełnomocnictwa.
- Podmiot, o którym mowa w ust. 1, dołącza do sprawozdania wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.
7) Określa następujące stacje zlewne, do których należy transportować nieczystości ciekłe:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji „AQUA” Spółka z o.o., ul. Polska 38, 12-100 Szczytno
8) Zezwolenie wydaje się na okres 10 lat, licząc od dnia uprawomocnienia się decyzji.
Jeżeli przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie, nie wypełnia określonych w nim warunków lub nie przekazuje sprawozdania, o którym mowa w art. 9o ust. 2, w terminie 90 dni od dnia upływu terminu wskazanego w tym przepisie na przekazanie tego sprawozdania, organ, który wydał zezwolenie, wzywa go odpowiednio do niezwłocznego zaniechania naruszania tych warunków lub przekazania sprawozdania nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Jeżeli przedsiębiorca mimo wezwania nadal narusza te warunki lub nie przekazał sprawozdania, organ cofa, w drodze decyzji, zezwolenie bez odszkodowania. (art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach),
Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska (art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
Uzasadnienie
Pan Mateusz Kincel Trans, Purda 45, 11-030 Purda zwrócił się do Wójta Gminy Szczytno, wnioskiem z dnia 28.12.2023 r. (data wpływu 28.12.2023 r.) o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy Szczytno.
Wezwaniem z dnia 4 stycznia 2024r., Wójt Gminy Szczytno, na podstawie art. 8a ust. 1 pkt 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t. j. Dz. U. z 2023r., poz. 1336 ze zm.) wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o: umowę ze stacją zlewną na odbiór nieczystości ciekłych dostarczonych przez dostawcę, określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia, potwierdzenie oznakowania w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu przedsiębiorcy pojazdu, którym będą wykonywane usługi (w formie dokumentacji fotograficznej), potwierdzenie urządzenia bazy transportowej na terenie utwardzonym i ogrodzonym, z możliwością odprowadzenia wód opadowych oraz dostosowana do wykonywania obsługi sanitarnej (mycie oraz dezynfekcja) pojazdów asenizacyjnych ( w formie dokumentacji fotograficznej).
W dniu 25 stycznia 2024r. przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych dokonał stosownego uzupełnienia. Wójt Gminy Szczytno uznał, że wniosek jest sporządzony zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 ze zm.). Dołączono do niego oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, ksero dowodu rejestracyjnego pojazdu asenizacyjnego z ważnym przeglądem technicznym, potwierdzenie gotowości przyjęcia nieczystości ciekłych przez stację zlewną, informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem, oświadczenie – zgoda Państwa Wioletty i Franciszka Kincel na korzystanie z działki oraz garażu wyposażonego w pomieszczenie techniczno – biurowe w celach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, dokumentację fotograficzną przedstawiającą prawidłowe oznakowanie pojazdu asenizacyjnego, oraz bazę transportową urządzoną na terenie utwardzonym i ogrodzonym, dowód wpłaty – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.
Zgodnie z art. 7 ust. 6 ww. ustawy organem właściwym do wydania zezwolenia jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce świadczenia usług.
Wnioskodawca wykazał, że posiada możliwości organizacyjne i techniczne pozwalające należycie wykonywać obowiązki związane z opróżnianiem zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych – dysponuje odpowiednimi pojazdami, przystosowanymi do opróżniania zbiorników bezodpływowych, spełniającymi wymagania techniczne.
Uznano, że działalność usankcjonowana decyzją nie spowoduje zagrożenia dla środowiska, a wszystkie wymogi związane z tą działalnością i obowiązki nałożone niniejszą decyzją będą spełnione.
Biorąc powyższe pod uwagę, orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona postępowania może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie 14 dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
Niniejsza decyzja zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w Publicznie dostępnym Wykazie, Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) prowadzonym przez Urząd Gminy Szczytno.
Od wydania zezwolenia na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych z posesji indywidualnych pobiera się opłatę skarbową w kwocie 107 zł (słownie: sto siedem złotych 00/ 100), załącznik cz. III pkt 42 do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.).
Otrzymują:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Szczytno